Prošlo je tri godine od kada sam rodila moju srećicu, ali i nakon svih mogućih dijeta i vežbi, još uvek izgledam kao da sam trudna, tj. u petom mesecu trudnoće. Taj stomačić jednostavno neće da spadne. I to ne vidim samo ja, već i prodavačice u buticima koje me, čim uđem, upute na odeljenje za trudnice. Mislim da za samopouzdanje jedne mame nema ništa gore nego kad ti ljudi kažu da je divno što si se odlučila na  drugo dete, a ti u stvari još nisi smršala posle prvog. Iskreno, ne smeta meni to toliko i svesna sam da se žensko telo menja zbog trudnoće, ali bila sam spremna na promenu, a ne na ceo život sa trudničkim stomakom.

Post-Baby-Body-480x320

I bila sam spremna da krenem u teretanu, kad sam naletela na tekst o dijastazi rektusa. Najjednostavnije rečeno, to je separacija mišića abdomena, zbog kojih se stomak oklembesi, pa izgleda kao da imate kesu ili ste trudni.  Najčešči uzrok je, naravno, trudnoća, odnosno ekstremni uticaj trudnoće na mišiće abdomena. Obično se javlja kod žena koje su više puta rađale ili su imale blizanačku trudnoću ili su rodile nakon 35. godine života. Čak dve od tri žene koje su rodile dvoje ili više dece imaju dijastazu rektusa.

 

Osim trudničkog stomaka, dijastaza rektusa može da izazove i disfukciju dna karlice, pa mama ne može ni da poskoči a da se ne upiški, a ima i konstantan bol u donjem predelu leđa. Srećom, ja nemam sve simptome, sem bola i povećeg stomaka. Jednostavnim pregledom (koji i vi možete da uradite sami) ustanovila sam da imam rascep mišićnog zida koji je uspravno dugačak čak četiri i po prsta, a vodoravno dva i po. Međutim, bez obzira na to da li imate manji ili veći rascep, on je izlečiv.

 

Ključ za lečenje rascepa mišićnog zida abdomena je spajanje i lečenje konektivnog tkiva, što će dovesti do ponovnog spajanja mišića. Postoje posebne vežbe za to, a i nošenje pojasa može da pomogne.

Diastasis-Recti-Abdominis-Burrell

Međutim, ne morate da iznajmljujete ličnog trenera. Zahvaljujući internetu i JuTjubu, vežbe možete da radite i kod kuće. Mnoge žene su uspele da reše ovaj problem pomoću “Tupler tehnike” i “MuTu Sistema”. Bitno je da znate da regularne vežbe za zatezanje stomačnih mišića mogu da vam odmognu i naprave još veći rascep, tako da je najbolje da prvo probate vežbe koje su osmišljene posebno za problem dijastaze, a onda pređete na trbušnjake.

 

Ako pak ne volite ili nemate vremena za vežbanje, uvek možete da se obratite hirurgu i rešite problem operacijom, na šta sam se i ja odlučila. Naravno da je neophodno da pre same operacije skinete koliko možete višak kilograma i da nakon operacije pazite na ishranu da se problem ne bi vratio. Ja još uvek razmišljam šta ću, ali mi je bitno da znam da neću zauvek imati trudnički stomak, jer leka ima.

 

Ako mislite da je i vaš post-trudnički stomak izazvan dijastazom rektusa, pogledajte ovaj video i same proverite. Naravno, konsultujte se sa svojim lekarom oko svakog koraka koji preduzimate.

 

Link za video za proveru https://www.youtube.com/watch?v=ySBaouIVjEE

Link za MuTu sistem http://mutusystem.com/

Link za Tupler http://www.ibirthapp.com/tupler-technique-week-one/

Ili  https://www.facebook.com/TuplerTechnique

Autorka teksta je Vanesa Marčeta, mama, novinarka i anglistkinja

 

Go Ahead, Leave A Comment

Name *: Mail *: won´t be published Website
Comment*: