Pred peti Bazar mama preduzetnica inspirišu nas:
Jelena Marjanović, MODELLO Fashion
-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?
Preduzetništvo je pozitivno uticalo na mene i moju ličnost. Postala sam odgovornija, odlučnija i sigurnija u sebe i u svoj rad. Članovi porodice su srećni i zadovoljni kad me imaju kraj sebe nasmejanu,vedru i ispunjenu. Iskreno, mnogo manje vremena imam za prijatelje i rođake, ali svaki slobodan trenutak koristim za druženje sa njima.
-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?
Najveći izazov mi je da napravim što originalniji i kvalitetniji proizvod u svakom smislu reči – estetski (ideja, izbor materijala, dizajn), zanatski (savršena izrada), koji će imati prihvatljivu cenu .
-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?
Najvažniji uzrok mog uspeha jeste upornost, posvećenost poslu i strpljenje.
– Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?
Teško je kontinuirano biti motivisan… Kada sam kretala u preduzetničke vode, gledala sam samo pozitivne strane preduzetništva, ali kako vreme odmiče, sve je više stvari koje negativno utiču na moju motivaciju. Naravno, to ostavljam iza sebe i težim novim idejama i uspesima. Sa svakim novim uspehom, moja motivacija raste.
– Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?
Volela bih da napravim modni brend koji će biti upamćen po nesvakidašnjim, domišljatim modelima koji su kvalitetno izrađeni od postojanih i prirodnih materijala.
Aleksandra Paunić, SoSo Sweet
-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?
Preduzetništvo me je ojačalo, pokazalo i dokazalo mi da uvek mogu više i bolje od onoga što mislim da je realno; učinilo je da više cenim zajedničke trenutke i da kvalitetno iskoristim svaki moment u društvu najbližih. Iako sam u početku bila u manjini, sama sa svojom idejom, danas je mnogo više podrške nego što je bilo na početku, jer sam uspela da dokažem da sve što radim nije stvar samo moje mašte, već nečeg mnogo ozbiljnijeg. Bilo je i još uvek ima i veoma teških momenata, koje u hodu učimo da prevazilazimo.
-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?
Iskreno, najveći preduzetnički izazov je pokrivanje svih troškova i nova ulaganja koja su na svakom koraku. Kada iz ušuškanosti svog doma i hobija uđete u ozbiljan poduhvat, bez zalihe novčanih sredstava, onda se to može nazvati i ludošću ili hrabrošću, zavisi iz koje se prespektive gleda. Ja sam po malo i jedno i drugo. Izazove rešavam u hodu, uz konsultacije sa meni bliskim ljudima sa kojima pravim planove za dalje poduhvate. Takođe, slušam svoju intuiciju, koja me do sada nije prevarila, pa i od toga neću odustajati.
-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?
Optimizam, vera, istrajnost, pasija i vizija, ali i tim ljudi koji danas čini SoSo Sweet porodicu od poverenja.
– Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?
Mogu reći da mi je motivacija sada još veća nego kada sam počinjala, zato što sada jasno vidim put kojim idem, a i ciljeva je mnogo.
– Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?
Po energiji, ljubavi I trudu koji ulažemo svakog dana u sve naše slatke proizvode, ali I po timu koji čine sjajni ljudi , bez kojih ni ja ne bih bila tu gde sam danas.
Zorana Tomašević, KlickerBox/Rent a Toy
-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?
Volim slobodu i nezavisnost koje mi ovaj posao daje, uživam u pozitivnim utiscima i rečima podrške roditelja, do neba se radujem svakom uspehu. A sve to me čini srećnom i ispunjenom.
-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?
Na samom početku, svaka prepreka mi se činila nepremostivom i strašnom, a onda sam, rešavajući jedan problem za drugim, počela sve manje da ih doživljavam kao strašne, a sve više kao izazov. I to uzbudljiv izazov, jer i dalje ne znam na koji način ću problem rešiti. Znam samo da ću ga rešiti.
-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?
Istrajnost i kontinuiran rad.
-Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?
Čini mi se da sam sada, podstaknuta pozitivnim utiscima roditelja i zadovoljnim osmesima dece, motivisanija nego na samom početku.
-Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?
Volela bih da roditelji KlickerBox / Rent a Toy pamte kao nešto što je u odrastanju i razvoju njihove dece odigralo značajnu ulogu.
Maja Dobrila Vukša, Mama Maja
-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?
Još se bolje poznajem, još dublje u sebe sam mogla da zaronim i otkrivam. Što sam bolja prema sebi, bolja sam i sa drugima. 🙂
–Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?
Najveći izazov mi trenutno pričinjava kako da ljudi saznaju za ovo čime se bavim. Razmišljam, istražujem, komuniciram, povezujem, pričam, nudim, smejem se! 🙂
–Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?
Kvalitet.
-Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?
Motivacija varira. Uglavnom je jaka. Na neki način mislim da sam još uvek na početku…
–Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?
Po toplini, blagosti, nežnosti, radosti, nasmejanosti, širini i podršci.
Jelena Popović, Ljubav Vera Nada
-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?
Svoju firmu “Fine Inc.” sam otvorila pre 16.godina a svoj brend “Ljubav Vera Nada®” osmislila i registrovala pre 10 godina. Nije bilo lako ni tad, a ni sad. Ne znam da li je ikada išta što je valjano lako, ali znam da vredi pokušati, zagristi i boriti se za svoje parče kreativnosti i nezavisnosti. Nisam imala primer samostalnog preduzetništva u porodici, eventualno par prijateljica u Americi koje su bile takođe vlasnice svojih biznisa – ali to je bilo to. Koliko god to zvučalo blesavo, da sam razmišljala i vagala za i protiv preduzetništva kao i šta sve može da se desi – nikada ne bih ništa napravila. Sama sam izmišljala svoje programe, kampanje, kolekcije – to je sve OK . Osećaj da možete sami, jednostavno se ne može opisati i nema cenu. Što se tiče moje dece – oni imaju primer svoje mame – žene koja može sve, možda ne baš sve u isto vreme, ali može. Rođaci, kao i prijatelji koji nisu preduzetnici, jednostavno ne shvataju vašu poziciju, ma koliko se trudili, jer jednostavno nisu u njoj i ne treba im zameriti.
.
-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?
Balans između želja i mogućnosti, potreba i ograničenja – ne samo poslovnih već i ličnih jer, da se ne lažemo, imati svoj biznis je kao da imate večito dete od dve godine. Osim što bdite konstantno, treba ga dnevno pojiti i hraniti idejama, novitetima, raznolikom ponudom i izvođenjem međ narod – reklamom, što putem društvenih mreža, što putem medija. Sve vreme je tu i vaša porodica kojoj, ako ne i više, onda barem isto toliko ste potrebni; žele da budu sa vama, dele vaše snove i vreme, uspone i padove. Rešenje je da oprostite sebi sve što ne stignete; ipak ste samo jedna osoba.
-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?
Toliko sam verovala i verujem u svoje snove da nikada nisam razmišljala o svim nedaćama, saplitanjima, ponorima i prevarama. Sve je to deo tog životnog mozaika koji kreiramo. Želja da svojoj deci – ćerki i dva sina – dam primer šta se sve može kada se hoće i da ništa nije nemoguće – samo nas ograničavaju strahovi koje su nam drugi nabacili.
-Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?
Nikada ni jednog trenutka nisam posumnjala u to što radim, poželela da promenim to što radim jer ja svoj “posao” ni ne doživljavam kao “posao”. Imala sam zaista tu ludu sreću da sam svoju strast i zadovoljstvo pretvorila u svoj “posao”.
-Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?
Misija mog brenda Ljubav Vera Nada® jeste da svi koji dođu, provedu neko vreme u dućanu ćaskajući, pazareći, konsultujući se, ponesu sa sobom osećaj ljubavi, vere i nade.
Pročitajte još intervjua sa mamama preduzetnicama:
1. intervju
2. intervju
3. intervju
4. intervju
Pratite i hashtag #BazarMamaPreduzetnica, kao i #MamePreduzetnice na društvenim mrežama.
Mame preduzetnice intervjuisala Sandra Đurić-Milinov, urednica internet stranice Centra za mame
Leave a Reply