Centar za mame, zajedno sa mamama preduzetnicama, gazi ka još jednom, već petom Bazaru mama preduzetnica. Čini nam se kao da su neke od nas još juče bile trudne, a sada su im deca već velika; druge su tek počinjale svoje poslove, a sada su to već uspešne, prepoznatljive kompanije.
Drage mame, čast nam je što imamo priliku da posmatramo i bodrimo vaše uspehe, što rastemo zajedno.

Na petom Bazaru mama preduzetnica učestvuju:

Collage 1

Nataša Obradović, Poofnice

-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?

Naša poslovna priča je prava porodična. Imamo mnogo podrške sa svih strana, ali je na kraju najveći deo posla i odgovornosti svakako na meni, jer je to moja ideja i potrebno je da budem uključena u ceo proces. Suprug Vlada zadužen je za vizuelni identitet proizvoda, kao i za sve elemente vezane za reklamiranje. On je dizajnirao logo, ambalažu i sajt za Poofnice, I ponosimo se time sto smo 2014. godine na Packtivity konkursu osvojili nagradu za najbolji dizajn ambalaže u svojoj kategoriji. Naša najveća inspiracija u svemu, pa i u poslu, je naša ćerka Antonina. Ona je i sama veoma kreativna, pa nam njene sugestije uvek znače. Dodatni motiv za bavljenje ovim poslom su reakcije naših kupaca. Skoro da ne prođe nijedan dan, a da neko putem poruke ili mejla ne pohvali naš proizvod i način komunikacije sa njima. Posle niza godina u kojima sam razmišljala da je sve manje ljudi koji neguju neke prave vrednosti u životu, konačno su mi mame, bake, tetke, tate…i ostali koji naručuju naše Poofnice za svoje mališane, vratili nadu u nešto za šta sam smatrala da je zauvek izgubljeno u ljudima na ovim našim prostorima, a to je lepa reč koja svima prija.

-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?

Najveci izazov je opstati na ovom našem tržistu, zbog brojnih komplikacija koje se javljaju na svakom koraku. Plan je da naš proizvod pronadje svoj put ka inostranom tržištu.

-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?

Uzrok našeg uspeha je iskljucivo želja da se živi i radi od nečega što se zaista voli. S druge strane, ključ uspeha je i lep odnos sa kupcima. Od samog početka poslovanja jako vodimo računa o komunikaciji sa kupcima. Tu smo da s razumevanjem saslušamo sva njihova pitanja i komentare i da odgovorimo na zahteve, što je, nažalost, jako retko danas, pa to naši kupci prepoznaju i cene.

– Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?

To se uvek menja. Ima trenutaka kada dobijemo vetar u leđa i osećam se kao da smo tek krenuli u sve ovo, a svakako ima i trenutaka gde je jako teško održati kormilo u pravom smeru. Borimo se, udružujemo sa ljudima nama sličnim i nadamo se da će sve to dati upeha u nekom  narednom periodu.

– Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?

Voleli bismo da nas upamte po kvalitetu u svakom smislu te reči, I kad je reč o samom proizvodu, ali i kad je celokupni dizajn u pitanju, kao i po načinu komunikacije sa klijentima.

ALT: "natasa obradovic"

Biljana Branković, Proces

-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?

Preduzetništvo je unelo novu dinamiku u naš život, jer cela porodica uzima neki oblik učešća u poslu.

-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?

Napraviti kvalitetan proizvod po pristupačnoj ceni.

-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?

Istrajnost.

-Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?

Motivacija se kretala od entuzijazma, preko sumnji do podsticaja konkretnim rezultatima.

-Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?

Po inventivnosti i estetici igračke.
ALT: "biljana brankovic proces"

Jasna Hajduković, Sabi Handmade

-Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?

Trudeći se da usaglasim poslovne ambicije sa privatnim životom i nekim drugim vlastitim potrebama, dodatno sam razvila strpljenje koje se ogleda u odnosima sa porodicom i prijateljima. Iako je nedostatak vremena uvek problem kad dođe do održavanja kvalitetnih odnosa, porodica i prijatelji su neizmerni izvor podrške i bodrenja. Isto tako, sada osećam veliku saosećajnost i podršku prema drugim preduzetnicama, znajući tačno kako se osećaju, kao i kroz kakve sve prepreke i ustupanja prolaze.

-Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?

Prvi izazov se ogleda u društvu i vremenu u kojem živimo – s jedne strane zbog previsokih dažbina koje nameće država, a s druge, zbog male platežne moći kupaca. Drugi izazov je ponekad unutar mene same – da li sam dovoljno dobra, konkurentna sa ponudom i kvalitetom. Oba izazova savladavam strpljenjem i istrajnošću.

-Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?

Strpljenje i istrajnost su ključni uzroci uspeha, kao i duboka vera da u prirodi leže sva rešenja za negu naše kože.

-Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?

Motivacija je uvek tu i uvek ista, menja se samo intenzitet, koji zavisi od brojnih uticaja kao što su neispunjena očekivanja, privatni angažmani, nedostatak vremena. Ipak, dovoljan je samo jedan pozitivan komentar da izbriše sve negativno i da mi u potpunosti vrati prvobitnu motivaciju.

-Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?

Na prvom i jedinom mestu – po kvalitetu proizvoda. Cilj mi je oduvek bio da široj javnosti približim čari prirode i prirodne nege.

ALT: " jasna hajdukovic sabi handmade"

Jelena Simović, Bubica

Kako je preduzetništvo uticalo na Vas kao na ličnost, na Vašu porodicu i na odnose sa prijateljima, rođacima?

Otvorilo je potpuno novo poglavlje, na sreću, daleko uzbudljivije od prethodnog. Porodica je kompletno uključena u sve što čini Bubicu, od fotografisanja proizvoda, samog pakovanja proizvoda, pa i dostave robe.Time brend polako postaje mali porodični biznis.

Šta je najveći preduzetnički izazov za Vas i kako ga rešavate?

Kao i u mnogim oblastima, tako i u ovome, ne postoji jasan sistem. To je takođe bilo na  meni, da propišem sistem rada. Sada to već daleko lakše izgleda od one situacije pre tri godine. Imam stalne saradnike i niz radnji kojeporučuju našu robu. Birokratija ume vrlo često da zakoči stvar, ali kada se promišlja deset koraka unapred, i to se da prevazići.

Šta je najvažniji uzrok Vašeg uspeha?

Motiv je najvažniji. Mene motiviše kada vidim da postoji interesovanje za naše proizvode. Kada nam stignu fotografije tih preslatkih bebica u našim modelima,to je prava radost i to pokreće sve ostalo. Diskutabilno je šta je uspeh.Za mene je uspeh to što proizvodnja ide u trenutku kad mnoge stvari oko nas stoje.Taj uspeh nije povezan sa finansijama uvek, ali to i ne sme biti osnovni motiv.

Koliko se Vaša motivacija promenila od trenutka kada ste tek uplovljavali u preduzetničke vode?

Vrlo često se dešava da se probudiš i zapitaš, čemu sve ovo. Ali, sada sam već naučila da postoje bolji i lošiji trenuci poslovanja. U boljima uživam, lošije rešavam, ili se bar trudim da ih rešim.  Motivi, tj. prohtevi se menjaju, rastu, uvek može bolje i uvek može više…

Po čemu biste voleli da ljudi upamte Vas i Vašu kompaniju?

Zaista bih volela da se pored dizajna, koji ljudi prvo uoče, primete i kvalitet i funkcionalnost modela.  Po čemu bih volela da me pamte, ne znam, ne mislim da baš radim neku istorijsku stvar. Volela bih da modeli sa našom etiketom postanu prepoznatljivi,poput suvenira, mali simboli Beograda, pa potom i Srbije.

ALT: "jelena simovic bubica"

Pratite Centar za mame, jer narednih dana nastavljamo da predstavljamo mame koje će učestvovati na petom Bazaru mama preduzetnica u tržnom centru Delta City.
Pratite i hashtag #BazarMamaPreduzetnica, kao i #MamePreduzetnice

Mame je intervjuisala Sandra Đurić-Milinov, urednica internet stranice Centra za mame

3 Comments to "Peti Bazar mama preduzetnica – predstavljamo mame preduzetnice"

Go Ahead, Leave A Comment

Name *: Mail *: won´t be published Website
Comment*: