Ako je neko majstor planiranja i organizacije, onda su to mame.

Majke su vrhunski menadžeri.

Šta bih, onda, mogla da vam ponudim novo?

Možda neki trik, kako da svo to planiranje obavljate jednostavnije, uz manje stresa i osećaja pretrpanosti?

Sigurno ste, nekada tokom svog života, došle do tačke kada ste morale da sednete i napravite spisak stvari koje treba obaviti, zajedno sa rokovima i mogućim načinima. Većina nas ovo radi tek kada se nađe u stanju konfuzije. I to uglavnom samo u vezi sa trenutnim stvarima u kojima iskrsavaju problemi. Ako smo nekada i planirale unapred, jedna od glavnih odlika roditeljstva, sa organizacione strane, je „iskrsavanje“ neplaniranih obaveza, koje nas, onda, veoma opterećuju.

Naš mozak nema osećaj za prošlost ili budućnost. Tako, čim pomislite na neku obavezu (treba skuvati ručak), on daje instrukciju: „Uradi to SADA.“ A ako ste se, u međuvremenu, setili još neke obaveze (na primer, neopranog veša), zateći ćete sebe u reakciji tipa – napadaj ili beži.

kako se organizovati i postici balans centar za mame

Adrenalin raste, pritisak raste, uznemirenost raste.

Anksioznost u svom punom jeku.

Jeste Super žene, ali i vi morate imati bar par sekundi razmaka između dve aktivnosti.

No, setite se – um operiše samo sa terminom SADA i on vas „primorava“ da dok jedno radite, već mislite o sledećem poslu i tako podižete nivo kortizola – hormona stresa.

Da li bi vam ovde pomoglo da vam kažem da treba da živite u potpunosti u sadašnjem trenutku?

Ne znam. Sa troje moje dece, koja su naizmenično nešto tražila dok su bili mali, gomilom kućnog posla, profesionalnog angažmana i željom da svima sve potrebe budu podmirene, baš mi nešto i nije polazilo za rukom da budem prisutna sada i ovde. Štaviše, često sam hvatala sebe, da „odlutam“, jer je mom mozgu, možda više nego telu, bio potreban odmor.

Postignite balans: ZAPISUJTE

Zato, evo tog malog trika, koji vašem mozgu može olakšati navalu posla:

Čim pomislite na ono što treba da uradite, vi to zapišite.

Zapisivanjem šaljete mozgu telesnu poruku da može da oslobodi ono što „držite u glavi“. Zapišite koji je prvi korak koji ćete da preduzmete da biste to obavili. To vam daje strukturu i osećaj da držite sve konce u svojim rukama.

Pogledajmo primer sa spiskom za kupovinu, koji obično sastavljamo pred samu kupovinu. Počele ste da kuvate ručak i shvatile da trošite poslednje količine šargarepe. Pre nego što upadnete u zamku „zapamtiću ja to“, uzmite papir i olovku i – zapišite. Dodajte i termin kada planirate da idete u kupovinu.

Držite nadalje taj spisak na vidljivom mestu i čim uočite da nešto treba da dodate, upišite namirnicu na spisak. Na ovaj način radite dve stvari:

  • oslobadjate um od pritiska da pamti namirnice
  • oslobadjate ga od pritiska da vrti u glavi kada ćete u kupovinu, da li ćete stići, kako ćete stići, kako ćete se organizovati i sl.

Ako to već radite na ovaj način, odlično! Lako ćete isti sistem da primenite i na ostale obaveze.

Jer, najčešće se, u sred dana, setimo nekih nezavršenih poslova. I naš mozak nam odmah poručuje „SADA”, a mi smo u nekom drugom poslu.

Zato zapišimo tu obavezu, kao i koji ćemo prvi korak preduzeti i nastaviti sa svojim trenutnim poslom, „mirne glave“.

I za kraj, najbolje je da unapred isplaniramo svoje obaveze, ali kada to nije moguće, dobro je da imamo i rezervne opcije. Tako smo i dalje mi te koje planiramo vreme, a ne ono nas.

Tamara Vujnović, life coach

Go Ahead, Leave A Comment

Name *: Mail *: won´t be published Website
Comment*: